آیا به دنبال راهبرد برای انتخاب استراتژی محتوا برای بهینه سازی برای موتورهای جست و جو هستید ؟ 

استراتژی محتوا در سئو چیست ؟ 

استراتژی محتوا انتخاب و مدیریت تصاویر، متن ها و سایر محتویات وب سایت است . استراتژی درست انتخاب محتوا، بخشی از استراتژی کمیابی در علم اقتصاد است، شما نمی توانید برای تمام جست و جو و تمام مخاطبین محتوا تولید کنید، در واقع باید هوشمندانه محتوا را انتخاب کنید . 

برای اینکه یک استراتژیست خوب برای مدیریت محتوا باشید به مهارت زیر نیاز دارید :

ویراستاری 

تولید کننده محتوا 

مدیریت پروژه 

معماری اطلاعات 

کنترل کیفیت 

 گرد آورنده محتوا 

گردآورنده محتوا کیست و گردآوردی محتوا چیست ؟ 

content wrangler 

اگر چه این نام به صورت خاص نام یک کمپانی گردآوردنده محتوااست، ولی به صورت عام شغل خاص گردآوری محتوا را شامل می شود

در یک کلام می توان گفت گرداوری محتوا انتخاب هوشمندانه مطالب در عصر ارتباط زدگی برای مخاطب مورد نظر است .

 

پیش نیازهای استراتژی محتوا  آشنایی با تکنولوژی 

این که فردی که با تکنولوژی و وب مستری آشنا نباشد و بخواهد استراتژی محتوا تعیین کند به دور از ذهن است و یکی از دلایل شکست های استارت آپ ها و پروژه های سئو آشنا نبودن وب مستری است . 

البته متاسفانه وب مستر هم به تنهایی نمی تواند تمام کار استراتژی محتوا را تعیین کند . 

اما آشنایی با تکنولوژی و هم چنین معماری به تنهایی برای موفقیت در مدیریت محتوا کافی نیست و شما باید دانش های دیگری مانند ارزیابی محتوا و ... فرا بگیرید که در ادامه این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه محتوای درست را انتخاب کنید و توسعه دهید 

 

 1- تعیین اهداف مشخص در سئو و مدیریت محتوا 

در اولین گام باید انتظارات بازدیدکننده ها را مشخص کنید 

این سوال را پاسخ دهید که چرا می خواهید وب سایت خود را باز طراحی یا طراحی کنید یا بخش جدیدی را راه اندازی کنید ؟؟ 

ممکن است که ساده به نظر برسد، ولی اکثر وب سایت ها هدفی ندارند و فقط وجود دارند . به صورت صریح اهداف وب سایت را مشخص کنید . 

اگر وب سایت برای شرکت بزرگ با چند شریک یا سهامداران است، با همه آنها باید صحبت کنید تا نظرات آنها را متوجه شوید 

اگر وب سایت دارای چندین بخش متفاوت است و هر بخش دارای اهداف متفاوت است باید بخش های وب سایت را مانند وب سایت های جدا در نظر بگیرید و برای هر بخش باید همین عملیاتها را انجام دهید 

 

تمام افرادی که در پروژه درگیر هستند باید هدف نهایی و چشم انداز کلی وب سایت را متوجه شوند . و در طول پروژه از آن آگاهی داشته باشند .

 

راهنمای استایل وب سایت در سئو 

راهنمای استایل وب سایت در واقع سبکی است که برای طراحی وب سایت در پیش می گیرید، 

راهنمای استایل، مجموعه ای از عناصر گرافیکی، استانداردها و قوانین است که به تیم طراحی کمک می‌کند تا یک سایت یا اپلیکیشن به شکل صحیح، یکپارچه و منسجم پیاده سازی شود.

به بیان دیگر، راهنمای سبک، به نوعی هویت بصری سایت شماست که تصویری متحد و یکپارچه از سایت شما ایجاد می‌کند.

در ابتدا ممکن است که ارتباطی بین مقوله استایل وب سایت و سئو دیده نشود، اما سئو فراتر از انتخاب کلیدواژه هاست، سئو یک واژه عام است که در واقع شامل هر نوع تغییراتی می شود که رفتار مخاطب را برای رسیدن به نتیجه مطلوب اغنا می کند و در ضمن این رفتار نیز توسط موتور جست و جو درک می شود . 

به عنوان مثال حتی سبک نوشته ها هم بخشی از استایل وب سایت است، آیا از اول شخص در نوشته ها استفاده می شود ؟؟

آیا بیشتر جملات به صورت مجهول نوشته می شوند ؟ 

ما می توانیم شما را شاد کنیم . 

من می توانم شما را شاد کنم  

شما شاد خواهید شد 

بهتر است که این سبک در کل وب سایت شما یکپارچه باشد . 

و مخاطب به راحتی بتواند درک کند که با چه شخص یا اشخاصی با گروهی در ارتباط است . 

تولید و بهینه سازی محتوا با توجه تاریخ های های مهم 

در هر صنعت و صنفی تاریخ ها و رویدادهایی وجود دارد که مخاطب به دنبال آن است، به عنوان مثال حراج های فصلی، نمایشگاه های محلی و بین المللی و ... 

با استفاده از گزارش ها و رویدادها می توانید که محتوای مناسب برای مخاطبین تولید کنید . 

 

 ارسال محتوا به صورت دوره ای برای مخاطبین 

یکی دیگر از رازهای موفقیت در تولید محتوا ارسال منظم محتوا در سایت، شبکه های اجتماعی و 

معماری اطلاعات در سئو و استراتژی محتوای وب سایت 

معماری اطلاعات یکی از اصول سئو است . سئو فقط تعیین کلیدواژه نیست . رفتار کاربر در سایت شما ارتباط مهمی با سئو دارد . 

اینکه کاربر از چه صفحه ای به صفحه دیگر می رود مهم است .